Alastair Reynolds - Revelation Space

Wer Lesen kann und damit angeben muß, was er gerade liest oder gelesen hat
Antworten
Benutzeravatar
Hendrik
Laufjoswig
Beiträge: 1997
Registriert: 5. Nov 2004 19:43
Wohnort: Durka-Durkistan

Alastair Reynolds - Revelation Space

Beitrag von Hendrik »

Bild

Amazon sagt:
Alastair Reynolds's first novel is "hard" SF on an epic scale, crammed with technological marvels and immensities. Its events take place over a relatively short period, but have roots a billion years old--when the Dawn War ravaged our galaxy.

Sylveste is the only man ever to return alive and sane from a Shroud, an enclave in space protected by awesome gravity-warping defences: "a folding a billion times less severe should have required more energy than was stored in the entire rest-mass of the galaxy." Now an intuition he doesn't understand makes him explore the dead world Resurgam, whose birdlike natives long ago tripped some booby-trap that made their own sun erupt in a deadly flare.

Meanwhile, the vast, decaying lightship Nostalgia for Infinity is coming for Sylveste, whose dead father (in AI simulation) could perhaps help the Captain, frozen near absolute zero yet still suffering monstrous transformation by nanotech plague. Most of Infinity's tiny crew have hidden agendas--Khouri the reluctant contract-assassin believes she must kill Sylveste to save humanity--and there are two bodiless stowaways, one no longer human and one never human. Shocking truths emerge from bluff, betrayal and ingenious lies.

The trail leads to a neutron star where an orbiting alien construct has defences to challenge the Infinity's planet-wrecking superweapons.

At the heart of this artefact, the final revelations detonate--most satisfyingly. Dense with information and incident, this longish novel has no surplus fat and seems almost too short. A sparkling SF debut.
Ich sage: loht sich! Netter "hard" Sci-Fi mit Aliens, Bösewichten, Raumschiffen und Bösewichten in Raumschiffen. Spannend geschrieben, kurzweilig und mit guten Ideen umgesetzt. Revelation Space ist der Start in eine kleine Serie von vier Büchern, die aber nicht aufeinander aufbauen sondern parallel entwickelt werden, also im gleichen Universum spielen. Näheres weiss ich, wenn das zweite Buch endlich mal hier ankommt und gelesen wird.[/img]
Benutzeravatar
owagner
Atomstromfahrer
Beiträge: 7308
Registriert: 14. Feb 2004 14:47

Beitrag von owagner »

Benutzeravatar
Hendrik
Laufjoswig
Beiträge: 1997
Registriert: 5. Nov 2004 19:43
Wohnort: Durka-Durkistan

Beitrag von Hendrik »

O M G

Nein... es wäre zwar so schön gewesen, aber das war nichtmal geplant.

/me doof
Benutzeravatar
mordsfilm
Altstadtquerulant
Beiträge: 24145
Registriert: 14. Feb 2004 17:51
Wohnort: Weitweg

Beitrag von mordsfilm »

Kann mir eigentlich mal jemand sagen, warum ausgerechnet DIESEM Buch zwei Threads gewidmet wurden?
MacMurphy
Dreizehneinhalb
Beiträge: 354
Registriert: 1. Aug 2005 19:57
Wohnort: Olliwood

Beitrag von MacMurphy »

Wieso, weiter unten gibt es noch eine Buchvorstellung selben Titels und Autors.
Ist das ein Zeichen?

Übrigens fand ich den Ffjorde, den Sie mal vorgestellt haben, nicht so toll; bin bei diesem Buch nicht über die Anfangsseiten hinausgekommen ( Ja,ja, es wäre bestimmt der Hammer gewesen, wenn ich es ganz gelesen hätte ).
Grüße
Benutzeravatar
Hendrik
Laufjoswig
Beiträge: 1997
Registriert: 5. Nov 2004 19:43
Wohnort: Durka-Durkistan

Beitrag von Hendrik »

mordsfilm hat geschrieben:Kann mir eigentlich mal jemand sagen, warum ausgerechnet DIESEM Buch zwei Threads gewidmet wurden?
Weil ich das öhmwagnersche review übersehen habe. Es war nichtmal böse Absicht, leider.
Antworten